LOUIS VUITTON: ΠOΠ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΙΣ

Τη νέα κολεξιόν για την Άνοιξη – Καλοκαίρι 2013 παρουσίασε ο οίκος Louis Vuitton στο Παρίσι. Ένα ιδιαίτερο και διαφορετικό fashion show με την κομψότητα των ’60s να κυριαρχεί, εντυπωσίασε και απέσπασε πολύ θετικά σχόλια.

Κείμενο: Κατερίνα Γκουμοπούλου

Illustrations: Γιώτα Δενδρινού

 

Πιο συγκεκριμένα, το show πραγματοποιήθηκε στην είσοδο του μουσείου του Λούβρου, στο Παρίσι. Υπήρχαν τέσσερις κυλιόμενες σκάλες, βαμμένες με κίτρινες και λευκές ρίγες, που ανέβαιναν και κατέβαιναν τα μοντέλα τα οποία ήταν σε ζευγάρια των δύο ατόμων. Το ιδιαίτερο αυτό concept, δηλαδή οι κυλιόμενες σκάλες, τα patterns στην πασαρέλα και στα ρούχα, οι καθρέφτες που υπήρχαν στο background, ο ρυθμός, καθώς και η γενικότερη αίσθηση του χώρου, είχαν ως σκοπό να αποδώσουν την κίνηση και να δημιουργήσουν ψευδαισθήσεις στον θεατή (όπως το γνωστό καλλιτεχνικό κίνημα “op art”), γεγονός που επιτεύχθηκε με μεγάλη επιτυχία. Στη διαρρύθμιση του χώρου, βοήθησε ο κορυφαίος Γάλλος καλλιτέχνης Ντάνιελ Μπουρέν, ένας άνθρωπος που θαυμάζει ιδιαίτερα ο Μαρκ Τζέικομπς. O κορυφαίος σχεδιαστής μάλιστα, σε μία συνέντευξη του, δήλωσε χαρακτηριστικά πως «Όλα ήθελα να μοιάζουν ότι κινούνται. Πέρα από την αυτονόητη κίνηση των μοντέλων».

Οι επιρροές από την δεκαετία του 1960, της pop art, καθώς και της δουλειάς του Ντάνιελ Μπουρέν, που το χαρακτηριστικό του είναι οι ρίγες, είναι εμφανείς και εύκολα αντιληπτές. Οι γραμμές των ρούχων, πολύ καθαρές και απλές (A lines) -χαρακτηριστικό των ρούχων των ‘60s- τα φορέματα και οι φούστες είναι mini, midi και maxi, τα μπλουζάκια κοντά και οι φούστες σε pencil γραμμή. Κυριαρχεί το μοτίβο του κύβου, δηλαδή η σκακιέρα, με μικρότερα η μεγαλύτερα τετράγωνα, τα λουλούδια και γενικότερα πολλά patterns. Ακόμη, αξίζει να αναφέρουμε, πως για πρώτη φορά ο οίκος επιλέγει να μην υπάρχει το μονόγραμμά του πουθενά.

Κυριάρχησαν οι διχρωμίες, άσπρο–κίτρινο, άσπρο–καφέ, άσπρο-πράσινο, άσπρο–μαύρο, καθώς και οι μονοχρωμίες του άσπρου και του μαύρου. Τα μοντέλα κρατούσαν τη χαρακτηριστική iconic speedy bag του οίκου, στο σχέδιο και στο χρώμα που ήταν και το αντίστοιχο σύνολο. Οι γόβες είχαν έντονη μύτη και χαμηλό τακούνι. Τέλος, τα μαλλιά των μοντέλων ήταν πιασμένα και μαζεμένα πίσω και συνοδεύονταν από ρομαντικές κορδέλες με φιόγκο, ενώ το μακιγιάζ ήταν αρκετά λιτό.